Halagel - Grapeseed Oil (Minyak Biji Anggur)


"Dialah, Yang telah menurunkan air hujan dari langit untuk kamu, sebagiannya menjadi minuman dan sebagiannya (menyuburkan) tumbuh-tumbuhan, yang pada (tempat tumbuhnya) kamu mengembalakan ternakmu. Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanaman-tanaman; zaitun, kurma, anggur, dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya, pada yang demikian itu benar-benar ada tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan." (an-Nahl [16]: 10-11)

Sebagai salah satu buah-buahan yang paling menyihatkan, anggur merupakan sumber potassium, vitamin C dan pectin - sejenis serat yang dapat membantu mengurangi kolesterol darah. Ketika dikeringkan menjadi kismis, anggur memiliki konsentrasi gula dan zat besi yang lebih tinggi. Anggur juga mengandungi beberapa phytochemical termasuk resveratrol yang terdapat dalam kulitnya. Dalam beberapa penelitian terhadap resveratrol yang terdapat dalam kulit semua jenis anggur, ianya baik untuk mengurangi risiko kanser payudara, kanser hati, kanser usus dan penyakit jantung.

Ada yang menyatakan bahawa anggur adalah sebaik-baik buah dan yang paling banyak manfaatnya. Ia berfungsi sebagai buah, makanan, minuman dan juga ubat. Tak hairanlah jika di dalam al-Quran disebut sebanyak 6 kali mengenai buah anggur.



Harga: RM39 (60 softgels) (500 mg setiap satu softgel)
Postage: RM6 (Semenanjung Malaysia), RM9 (Sabah/Sarawak)


Berminat? Sila hubungi...




atau klik tab Pembelian untuk cara-cara membuat tempahan dan bayaran :)



INGAT HALAL INGAT HALAGEL!